Aplikacja inFakt umożliwia wystawianie faktur zawierających podwójne dane odbiorcy.
W celu włączenia takiej opcji należy przejść do zakładki Ustawienia, następnie z prawego menu wybrać sekcję Faktury → Ogólne → Ustawienia dotyczące Jednostek Samorządu Terytorialnego → Edytuj. W tym polu wskazujemy jakie dane mają być wyświetlone na naszej fakturze, czy mają to być dane wystawcy, czy też dane odbiorcy. Można włączyć również obie opcje.
Po zaznaczeniu opcji „Wyświetlaj dane wystawcy” możemy dodatkowo uzupełnić „Dane jednostki organizacyjnej JST”, jeżeli to właśnie jednostka organizacyjna wystawia faktury z poziomu aplikacji inFakt. Wskazane zmiany należy następnie zapisać.
Podczas wystawiania faktury pojawi nam się dodatkowa sekcja poniżej pola z Klientem, a mianowicie „Odbiorca (JST). Dodaj dane odbiorcy (JST)”. W tej sekcji mamy możliwość wyszukania odbiorcy za pomocą lupy z danych bazy GUS lub wpisania danych ręcznie. Na formacie edycji faktury widzimy nr NIP odbiorcy (JST), jednak po wydrukowaniu (zgodnie z przepisami) numer ten nie będzie widoczny.
Komentarze
Komentarze: 4
Dlaczego nie można było zrobić po prostu pola "Odbiorca" tylko trzeba było tworzyć pole „Dane jednostki organizacyjnej JST”? Przecież nie każdy Odbiorca jest JST ...
Dzień dobry,
dziękujemy za przesłaną opinię.
Szablon zawiera pole "Odbiorca (JST)" i "Dane odbiorcy (JST)", a na samym wydruku (w wersji .pdf) jest pole "Odbiorca".
W większości przypadków to właśnie w tej sytuacji, sprzedaży na rzecz podmiotów powiązanych z Jednostkami Samorządu Terytorialnego, wystawia się faktury z dodatkowym polem, tj. nabywcą i odbiorcą. Dopisek służy ułatwieniu użytkownikowi rozpoznania poszczególnych elementów faktury w naszej aplikacji.
Pozdrawiam
"W większości przypadków"? Gdzie? U kogo? Od 20 lat wystawiamy faktury i jeszcze nigdy dla JST, a takich, gdzie jest inny Odbiorca, wiele. Narzucają Państwo w wieku przypadkach swoją konwencję, zamiast być frontem do klienta.
Bierzemy pod uwagę każdą sugestię i staramy się sprostać oczekiwaniom naszych Klientów. To stąd najczęściej biorą się zmiany i rozwój aplikacji. Priorytetowe są również te wynikające z konieczności dostosowania się do przepisów.
Odnosząc się jeszcze do tematu dodatkowego pola, samo nazewnictwo nie wyklucza wpisania innych danych, nie JST. Zwracamy tu jedynie uwagę na tego typu sytuację, mając na celu ułatwienie wystawienia faktury użytkownikowi.
Pana propozycję zmiany nazwy pola przekazałam już do odpowiedniego działu.
W przypadku dodatkowych pytań zapraszam do kontaktu z Działem Obsługi Przedsiębiorców www.infakt.pl/kontakt.
Pozdrawiam
Zaloguj się, aby dodać komentarz.