W ewidencji wyposażenia ujmujemy składniki majątku o wartości początkowej w przedziale 1500 – 10 000 zł.
Klienci korzystający z usług Programu do Księgowości lub usługi inFakt Księgowi mogą dodawać wyposażenie oraz drukować Ewidencję Wyposażenia już z poziomu aplikacji inFakt. Sekcja ta dostępna jest w aplikacji w zakładce Koszty -> Wyposażenie. Więcej informacji na ten temat można znaleźć tutaj (klik).
W przypadku przedsiębiorców rozliczających się poza aplikacją inFakt, ewidencja wyposażenia powinna zawierać:
- w lewym górnym rogu dane firmy (lub pieczęć),
- kolejny nr wpisu,
- datę nabycia,
- numer rachunku lub faktury,
- określenie zakupionego lub wytworzonego wyposażenia,
- cenę zakupu lub koszt wytworzenia,
- nr pozycji księgowej,
- datę likwidacji lub sprzedaży,
- przyczynę likwidacji,
- uwagi.
Tak przygotowaną ewidencję wyposażenia należy przechowywać w dokumentacji księgowej.
Wzór ewidencji wyposażenia w załączniku.
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.