Użytkownik Programu do Księgowości w sekcji Pliki znajdzie dodatkowe miejsce na swoje dokumenty. Jest to opcja dostępna dla wszystkich użytkowników Programu do Księgowości działająca niezależnie od usługi automatycznego rozczytywania faktur kosztowych.
Możliwości, jakie daje sekcja Pliki
Przedsiębiorca korzystający z aplikacji może zanotować uwagi do danego dokumentu, zmienić nazwę pliku, a także wybrać odpowiednią kategorię kosztu, dzięki któremu faktura zostanie prawidłowo zaksięgowana w KPiR.
Załączone dokumenty można sortować wg:
- daty dodania,
- daty zaksięgowania,
- statusu.
Każdy użytkownik Programu do Księgowości może skorzystać z funkcji „resetuj status” np. w przypadku omyłkowego księgowania i konieczności ponownego prawidłowego wprowadzenia dokumentu do KPiR. Po zresetowaniu statusu koszt zostaje usunięty i na podstawie tego samego pliku można dodać nowy.
Dodatkowo pliki można przenosić do innych okresów księgowych, jeśli np. dużo wcześniej otrzymamy fakturę, którą można wliczyć w koszty firmowe dopiero w następnym miesiącu lub kwartale. Każdy użytkownik może dany dokument skopiować do wybranych okresów rozliczeniowych – co jest przydatne przy rozliczeniach powtarzających się regularnie, np. w przypadku harmonogramu spłat rat kredytu.
Jak przesyłać pliki na swoje konto w aplikacji inFakt?
Skany swoich faktur kosztowych w Programie do Księgowości można dodawać obecnie na 2 sposoby:
- za pomocą aplikacji www,
- wysyłając bezpośrednio na swój dedykowany adres e-mail.
Co oznaczają komunikaty w sekcji Pliki?
Komunikaty dostępne w tej sekcji są różne dla użytkowników korzystających z pakietu automatycznego rozczytywania faktur kosztowych oraz dla tych, którzy mają podstawowy pakiet Programu do Księgowości (w wersji bezpłatnej).
Przedsiębiorca, który posiada wykupiony pakiet rozczytywania faktur, widzi 5 statusów plików:
- nowy,
- rozczytywany,
- do zaksięgowania – dokument po rozczytaniu,
- do zaksięgowania (i) – dodatkowa ikonka (i) po kliknięciu pokaże informację o tym, że dokument nie został rozczytany (np. plik uszkodzony, niewyraźny, itd.),
- zaksięgowany.
Klienci korzystający z podstawowej wersji Programu do Księgowości (bezpłatnej) bez wykupionej usługi automatycznego rozczytywania kosztów, widzą tylko 2 statusy: nowy i zaksięgowany.
Więcej informacji na ten temat znajdziecie na naszym blogu (kilk) i (klik).
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.