W przypadku posiadania składników majątku, które chcielibyśmy przekazać na cele firmowe konieczne jest sporządzenie stosownego oświadczenia.
W lewym górnym rogu wpisać należy dane naszej firmy, a w prawym miejscowość i datę. Następnie zaznaczamy odpowiednią opcję (właściciel/współwłaściciel), uzupełniamy dane wyposażenia i datę, z którą zostaje przekazany na cele działalności gospodarczej.
Bardzo ważną z punktu widzenia księgowości kwestią jest ustalenie wartości początkowej i wpisanie jej na oświadczeniu. Jeżeli jesteśmy w posiadaniu dokumentu potwierdzającego zakup majątku to można przepisać kwotę, która na nim widnieje. W przeciwnym wypadku ustalamy wartość rynkową (szukamy ofert sprzedaży podobnych przedmiotów biorąc pod uwagę aktualny stan techniczny na ostatni dzień grudnia roku poprzedniego).
Wypełniony i podpisany dokument przechowujemy w dokumentacji księgowej.
Wzór oświadczenia o przekazaniu prywatnych przedmiotów na cele działalności gospodarczej do pobrania w załączniku.
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.