Jeśli wysłałeś fakturę do KSeF po terminie, urząd skarbowy widzi tę sprzedaż podwójnie: raz w deklaracji JPK, a drugi raz w KSeF. Urząd może zwrócić się do Ciebie z prośbą o wyjaśnienie rozbieżności oraz dokonanie odpowiedniej korekty bez ingerencji w złożony już plik JPK.
1. W aplikacji InFakt
Nie musisz robić nic w aplikacji – nie trzeba korygować faktur, generować nowych dokumentów ani ich ponownie wysyłać. Całą korektę wykonasz bezpośrednio w KSeF.
2. Zaloguj się do KSeF
- Przejdź na stronę Krajowego Systemu e-Faktur: https://ksef.mf.gov.pl/web/login
- Wprowadź NIP swojej firmy
- Zaloguj się za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego
3. Wystaw fakturę korygującą
Po zalogowaniu do KSeF przejdź do zakładki "Wystaw fakturę" -> "Wprowadź fakturę". W pozycji "Rodzaj faktury" wybierz "Korygująca".
Wystawienie korekty w KSeF nie spowoduje żadnych zmian w Jednolitym Pliku Kontrolnym – dane w JPK pozostaną bez zmian.
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.