W przypadku zakupu środka trwałego od kontrahenta zagranicznego zakup należy rozliczyć w inFakt dwoma zapisami:
1. Pierwszy zapis wprowadzamy środek trwały według instrukcji: https://pomoc.infakt.pl/hc/pl/articles/115000090904-W-jaki-spos%C3%B3b-doda%C4%87-nowy-zakup-%C5%9Brodka-trwa%C5%82ego-
Wybieramy opcje "Aktualnie posiadam" i jako wartość początkową wpisujemy wartość z faktury.
Tym zapisem koszt zostanie ujęty w KPIR.
2. Drugim zapisem rozliczamy VAT w ramach WNT.
W tym celu przechodzimy do zakładki Koszty -> Dodaj koszt -> kategoria kosztu: Wydatki przedsiębiorcy.
Następnie uzupełniamy dane z faktury, jej numer, daty oraz wybieramy walutę.
Dane sprzedawcy wprowadzamy ręcznie, podajemy nr NIP z przedrostkiem odpowiednim dla danego kraju, pełną nazwę firmy z danymi adresowymi oraz wybieramy państwo. Następnie zapisujemy sprzedawcę.
Kolejnym krokiem jest wprowadzenie opisu kosztu oraz podanie wartości brutto z faktury. Stawkę VAT wybieramy obowiązującą dla danego towaru w Polsce (23%). U dołu proszę zaznaczyć opcje "Nie uwzględniaj do podatku dochodowego"
(jeśli opcja ta nie jest jeszcze aktywowana to proszę ją włączyć przechodząc do: Ustawienia -> Faktury -> Ogólne -> Wyświetlanie możliwości nieuwzględniania faktury w PIT: Tak domyślnie: uwzględniaj do podatku dochodowego).
Na zakończenie zapisujemy koszt.
Po zapisaniu faktury z prawej strony wybieramy opcję "Drukuj notę wewnętrzną". Nota nalicza i odlicza VAT, dzięki czemu cała transakcja jest dla podatnika neutralna podatkowo.
U czynnego podatnika VAT transakcja będzie widoczna na deklaracji JPK_V7M/JPK_V7K oraz na deklaracji VAT-UE.
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.