Czym są opisy kosztów?
Udzielono odpowiedziDodaje wydatki w programie Infakt, ale nie bardzo rozumiem czym są opisy kosztów? Co mam wpisać gdy na fakturze mam kilka pozycji? Czy to co wpisze jest tylko dla mnie czy będzie się gdzieś potem pokazywać?
-
Witam,
opisy kosztów mają pomóc w posegregowaniu poszczególnych zakupów na zakup towarów handlowych, koszty firmy, opłaty za media czy pozostałe koszty. Podział ten związany jest z obowiązkiem umieszczania zakupu towarów handlowych, kosztów ubocznych powiązanych z tym zakupem oraz pozostałych kosztów w różnych pozycjach podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Wydzielenie w odrębnej grupie opłat za media związane jest z koniecznością odliczania VAT od tych zakupów zgodnie z terminem płatności faktury.
Jeżeli na fakturze widnieje kilka pozycji, to wystarczy wprowadzić fakturę sumarycznie określając dla wszystkich pozycji ogólny opis kosztu np. zakup materiałów biurowych, zakup artykułów do produkcji, opłata za telefon itp.
Zaloguj się, aby dodać komentarz.
Komentarze
Komentarze: 1