Jak rozliczyć umowę użyczenia lokalu.
Udzielono odpowiedziProwadząc jednoosobową działalność zarejestrowaną w mieszkaniu u swojej matki(umowa użyczenia)-czy jest możliwość użyczenia od niej lokalu czy też pokoju pod biuro i jak rozliczyć takie użyczenie, jaki dokument musi ona wystawić.
-
Witam,
w opisywanym przypadku wystarczy sama umowa użyczenia. Ta umowa pozwoli zaliczać do wydatków prowadzonej działalności koszty bieżące związane z użytkowaniem lokalu. Koszty ponoszone są w części przypadającej na powierzchnię użyczonego lokalu ( proporcjonalnie). Należy pamiętać, iż do sporządzenia umowy należy posiadać rachunki potwierdzające koszty ( np. rachunki za energię, gaz itp.), aby móc wyliczyć koszty w odpowiedniej proporcji.
Należy posiadać potwierdzenie zwrotu kosztów np. dokonywać zwrotu poprzez przelew bankowy. Potwierdzenie może mieć również formę pisemną - podpisaną przez właściciela lokalu.
-
Witam,
jeżeli właścicielem nieruchomości jest matka to nie będzie ona ponosiła żadnych kosztów z tytułu umowy użyczenia.
Przykład umowy użyczenia jest prawidłowy. Podobne druki znaleźć można także na stronie http://www.druki.gofin.pl/index.php?action=wzory&id=87
Zaloguj się, aby dodać komentarz.
Komentarze
Komentarze: 3