Koszty remontu biura.
Udzielono odpowiedziProwadzę działalność w domu, bez wydzielonej powierzchni. Jednak od około 3 miesięcy adaptuję (remontuję) pomieszczenie gospodarcze na biuro. Zbieram wszelkie faktury związane z remontem, nie zaliczam ich w koszty działalności. W nowym biurze zacznę pracować ( i zgłoszę to do Urzędu Miejskiego) z początkiem października. Biuro jednak będzie jeszcze wymagało jeszcze kilku nakładów finansowych. Czy z dniem 1 października wprowadzić biuro jako środek trwały z wartością początkową jaka wynika z faktur remontowych, a następnie zwiększać jego wartość w miarę ponoszonych nakładów remontowych? Czy z wprowadzeniem do ewidencji zaczekać do absolutnego końca remontu?
-
Witam serdecznie,
Data wprowadzenia biura do środków trwałych zależy od tego, czy w tym dniu biuro będzie gotowe do użytku w działalności. Jeśli tak, można je wprowadzić do ewidencji środków trwałych.
Jeśli chodzi o ponoszenie dalszych kosztów remontowych należy odróżnić modernizację od remontu. Niestety, prawo podatkowe nie definiuje tych pojęć, a jest to istotne z punktu widzenia rozliczeń.
Jeśli będzie Pan ponosił nakłady związane z modernizacją, to będą stanowić one ulepszenie środka trwałego. Zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób fizycznych, środki trwałe uważa się za ulepszone gdy " suma wydatków poniesionych na ich przebudowę, rozbudowę, rekonstrukcję, adaptację lub modernizację w danym roku podatkowym przekracza 3.500 zł i wydatki te powodują wzrost wartości użytkowej w stosunku do wartości z dnia przyjęcia środków trwałych do używania, mierzonej w szczególności okresem używania, zdolnością wytwórczą, jakością produktów uzyskiwanych za pomocą ulepszonych środków trwałych i kosztami ich eksploatacji."
Modernizacją będzie zatem np. instalacja klimatyzacji, nowa instalacja elektryczna.
Jeśli chodzi zaś o remont, to nie stanowi on ulepszenia środka trwałego, niezależnie od wartości. Tak jak napisałem wyżej, remont nie jest zdefiniowany w prawie podatkowym, ale należy przez niego rozumieć np. wymiana stolarki okiennej, pomalowanie ścian itp. Wydatki na remont stanowią jednorazowe koszty uzyskania przychodu - nie dokonuje się ich amortyzacji w czasie.
Pozdrawiam.
Zaloguj się, aby dodać komentarz.
Komentarze
Komentarze: 2