jednostki miary na fakturze
Udzielono odpowiedziWitam, mam pytanie dotyczące następującej kwestii. Wykonuję materiały promocyjne dla swojego klienta (projekt i skład do druku) a następnie drukuję je w drukarnii. Otzrymuję za nie fakturę z drukarnii na której widnieje ilość zakupionego materiału np. 250 sztuk katalogów. Wystawiam fakturę dla swojego klienta - jednak na 200 sztuk katalogów (klient nie chce 250 sztuk, a drukarnia nie realizuje 200 sztuk tylko 250). Pozostaje mi 50 sztuk katalogów, których klient nie chce, a dla mojej firmy nie są przydatne. Co zrobić w takiej sytuacji? czy jest ona klarowna księgowo?
-
Witam serdecznie,
Jeśli te pozostałe 50 sztuk katalogów nie mogą zostać sprzedane i w związku z tym nie mają wartości handlowej, można sporządzić protokół likwidacji tych katalogów. Taka likwidacja będzie mogła być zaliczona do kosztów.
Żeby uniknąć takiej sytuacji, uważam, że wskazane byłoby porozumienie się z drukarnią w taki sposób, by mimo wszystko otrzymywała Pani tylko 200 sztuk katalogów, mimo że musiałaby Pani zapłacić jak za 250. Dla Pani jest to dodatkowy problem w postaci tego, że musi Pani dokonać zniszczenia tych nadwyżek.
Zaloguj się, aby dodać komentarz.
Komentarze
Komentarze: 1