Księgowanie Umowy o Dzieło
Udzielono odpowiedziWitam, jak zaksięgować rachunek wystawiony dla mnie po realizacji umowy o dzieło? Brutto np. 200zł (kwota podlegająca opodatkowaniu 18% od 100zł = 18zł, wypłaciłem 200zł-18zł= 182zł). Nie wiem czy księgować wartość brutto czy netto i gdzie wpisać kwotę podatku.
-
Umowę o dzieło można zaksięgować w koszty jako Inne koszty http://www.infakt.pl/dowod_wewnetrzny/new wybierając jako Klasyfikację kosztu: Wynagrodzenia oraz wprowadzając rachunek do umowy o dzieło w kwocie brutto. Kwotę podatku powinien Pan zapłacić do US w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu wypłaty oznaczając przelew jako PIT-4.
-
Witam serdecznie,
Staramy się, by aplikacja była jak najbardziej prosta i intuicyjna. Zastosowanie 50% kosztów uzyskania przychodów przy umowie zlecenie nie jest częstym przypadkiem. Zdecydowaliśmy zatem, że nie dodamy możliwości zmiany wysokości tych kosztów, aby nie wprowadzać użytkowników w błąd i ułatwić korzystanie z aplikacji.
-
Witam, szkoda. Specyfika mojej firmy uwzględnia umowy zlecenia z 50% kosztami. O ile nie ma problemu z samą umową, o tyle w rachunku wyszczególnione są poszczególne pozycje ZUS i podatku. Czy nie można by tego jakoś zmienić, bo w ten sposób uniemożliwia to korzystanie z Państwa serwisu?
Zaloguj się, aby dodać komentarz.
Komentarze
Komentarze: 5