Zawieszenie dzialalności

Udzielono odpowiedzi

Komentarze

Komentarze: 6

  • Avatar
    darek

    Czy ta informacja jest wciąż aktualna? Czy nie ma wygodniejszej metody na zawieszenie działalności i obsługę środków trwałych?

    1
    Czynności dotyczące komentarzy Łącze bezpośrednie
  • Avatar
    Magdalena Ziobrowska

    Witam serdecznie, 

    W chwili obecnej aplikacja nie przewiduje możliwości zawieszenia działalności. Jednak w przypadku, gdy użytkownik nie ma środków trwałych, możliwe jest kontynuowanie księgowania w inFakt. W tej sytuacji wystarczy wyzerować w aplikacji składki ZUS za miesiące, w których działalność była zawieszona i składki nie były opłacane. W tym celu należy przejść do zakładki Księgowość- Składki ZUS  https://www.infakt.pl/app/ksiegowosc/skladki_zus i zedytować odpowiednie pozycje. Jeśli jednak użytkownik posiada środki trwałe, które podlegają amortyzacji, konieczne jest ponowne rozpoczęcie księgowania. 

    Wznowienie działalności powinien Pan zgłosić na formularzu CEIDG-1. Kopia zgłoszenia zostanie przekazana do ZUS, który w oparciu o tę informację sporządzi dokumenty ubezpieczeniowe: zgłoszenie płatnika składek (jeśli nastąpiło wyrejestrowanie płatnika w związku z wcześniejszym zawieszeniem działalności) oraz zgłoszenie do ubezpieczeń osoby prowadzącej działalność - zgodnie z podleganiem ubezpieczeniom wskazanym w ostatnim zgłoszeniu przed zawieszeniem działalności.

    Zatem dokumenty zgłoszeniowe do ZUS powinien Pan złożyć tylko w przypadku, gdy w okresie zawieszenia działalności wystąpiły zmiany skutkujące zmianą zasad podlegania ubezpieczeniom lub kodu tytułu ubezpieczenia. 

     

    0
    Czynności dotyczące komentarzy Łącze bezpośrednie
  • Avatar
    Bogumił

    Zarejestrowałem się przed kilkoma dniami, zacząłem konfigurować aplikację, ale działalność odwieszam dopiero w kwietniu. Przydałaby się opcja "zawieszenia", choć z tego co wiem mając zawieszoną działalność można np. sprzedać środek trwały, wyposażenie biura, czy np. towar jeżeli wynika to z wcześniejszych ustaleń i umowy. Opcja zawieszenia musiałaby być raczej dwupoziomowa:

    1 - zawieszenie poprzez odznaczanie w aplikacji składek ZUS nie jako zapłacone, ale "działalność zawieszona" - dla firm, które zawieszają działalność na max kilka miesięcy (zima, wakacje)

    2 - zawieszenie firmy i konta w inFakt, ograniczenie funkcjonalności tylko do wydruku dokumentów i np. obniżenie abonamentu o X% lub zawieszenie go do czasu ponownej aktywacji zgodnej z datą odwieszenia działalności - to dla firm zawieszanych na dłużej. InFakt może w tym czasie alertować mailami o zbliżającym się 24 miesiącu zawieszenia, o zmianach przepisów itp.

    0
    Czynności dotyczące komentarzy Łącze bezpośrednie
  • Avatar
    biuro

    A co w przypadku gdy zawieszona jest DG i mamy środki trwałe które dodatkowo amortyzujemy?

    0
    Czynności dotyczące komentarzy Łącze bezpośrednie
  • Avatar
    Joanna Stanach

    Witam serdecznie,

    W przypadku, gdy w aplikacji zostały wprowadzone środki trwałe należy pamiętać o wyksięgowaniu dowodem wewnętrznym ze znakiem minus naliczonej przez system amortyzacji - raz na miesiąc, lub kwartał, w zależności od sposobu rozliczenia podatkiem dochodowym. 

    Pozdrawiam

    0
    Czynności dotyczące komentarzy Łącze bezpośrednie
  • Witam serdecznie,

     

    Instrukcja dotycząca zawieszenia działalności w aplikacji inFakt jest aktualna. Posiadanie środków trwałych w trakcie amortyzacji oznacza konieczność wyksięgowania dowodem wewnętrznym odpisów amortyzacyjnych.

     

    Pozdrawiam

    0
    Czynności dotyczące komentarzy Łącze bezpośrednie

Zaloguj się, aby dodać komentarz.