Wysyłanie faktur mailem w pliku pdf?
Udzielono odpowiedziCzy wysyłanie faktur pdf-em zamiast Pocztą Polską jest w pełni legalne?
-
Oficjalny komentarz
Witam,
Wszystkie informacje o fakturach elektronicznych można znaleźć na blogu inFakt.
w maju bieżącego roku zapadł wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego w sprawie wysyłki faktur w formie pliku .pdf. Wyrok dotyczył jednego z operatorów sieci komórkowej i otworzył drogę do możliwości wysyłki faktur mailem.
Faktury wystawiane w Programie do Fakturowania inFakt dostosowane są do aktualnych przepisów. Nad poprawnością wystawianych dokumentów czuwają nasi doradcy podatkowi.
Pozdrawiam
Czynności dotyczące komentarzy -
Witam,
szczegółowe zasady wystawiania faktur określa Rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie wystawiania faktur z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług wraz z późniejszymi zmianami.
Zgodnie z rozporządzeniem faktura powinna zawierać:
"§ 5. 1. Faktura stwierdzająca dokonanie sprzedaŜy powinna zawierać co najmniej:
1) imiona i nazwiska lub nazwy bądź nazwy skrócone sprzedawcy i nabywcy oraz ich
adresy;
2) numery identyfikacji podatkowej sprzedawcy i nabywcy, z zastrzeŜeniem ust. 10 i 11;
3) numer kolejny faktury oznaczonej jako „FAKTURA VAT”;
4) dzień, miesiąc i rok wystawienia faktury, a w przypadku, gdy data ta róŜni się od daty
sprzedaży, również datę sprzedaŜy; w przypadku sprzedaŜy o charakterze ciągłym
podatnik moŜe podać na fakturze miesiąc i rok dokonania sprzedaŜy, pod warunkiem
podania daty wystawienia faktury;
5) nazwę (rodzaj) towaru lub usługi;
6) miarę i ilość sprzedanych towarów lub zakres wykonanych usług;
7) cenę jednostkową towaru lub usługi bez kwoty podatku (cenę jednostkową netto); 3
8) wartość towarów lub wykonanych usług, których dotyczy sprzedaż, bez kwoty podatku
(wartość sprzedaży netto);
9) stawki podatku;
10) sumę wartości sprzedaŜy netto towarów lub wykonanych usług z podziałem na
poszczególne stawki podatku i zwolnionych od podatku oraz niepodlegających
opodatkowaniu;
11) kwotę podatku od sumy wartości sprzedaży netto towarów (usług), z podziałem na kwoty
dotyczące poszczególnych stawek podatku;
12) kwotę należności ogółem wraz z należnym podatkiem"
Wśród elementów, które powinna zawierać faktura nie ma podpisów osób uprawnionych do wystawienia i otrzymania faktury. Brak tego elementu powoduje, że faktura bez podpisu jest ważna.
Witam,
szczegółowe zasady wystawiania faktur określa Rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie wystawiania faktur z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług http://www.mf.gov.pl/dokument.php?const=3&dzial=135&id=150747 wraz z późniejszymi zmianami.
Zgodnie z rozporządzeniem faktura powinna zawierać:
"§ 5. 1. Faktura stwierdzająca dokonanie sprzedaży powinna zawierać co najmniej:
1) imiona i nazwiska lub nazwy bądź nazwy skrócone sprzedawcy i nabywcy oraz ich
adresy;
2) numery identyfikacji podatkowej sprzedawcy i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 10 i 11;
3) numer kolejny faktury oznaczonej jako „FAKTURA VAT”;
4) dzień, miesiąc i rok wystawienia faktury, a w przypadku, gdy data ta różni się od daty
sprzedaży, również datę sprzedaży; w przypadku sprzedaży o charakterze ciągłym
podatnik może podać na fakturze miesiąc i rok dokonania sprzedaży, pod warunkiem
podania daty wystawienia faktury;
5) nazwę (rodzaj) towaru lub usługi;
6) miarę i ilość sprzedanych towarów lub zakres wykonanych usług;
7) cenę jednostkową towaru lub usługi bez kwoty podatku (cenę jednostkową netto); 3
8) wartość towarów lub wykonanych usług, których dotyczy sprzedaż, bez kwoty podatku
(wartość sprzedaży netto);
9) stawki podatku;
10) sumę wartości sprzedaży netto towarów lub wykonanych usług z podziałem na
poszczególne stawki podatku i zwolnionych od podatku oraz niepodlegających
opodatkowaniu;
11) kwotę podatku od sumy wartości sprzedaży netto towarów (usług), z podziałem na kwoty
dotyczące poszczególnych stawek podatku;
12) kwotę należności ogółem wraz z należnym podatkiem"Wśród elementów, które powinna zawierać faktura nie ma podpisów osób uprawnionych do wystawienia i otrzymania faktury. Brak tego elementu powoduje, że faktura bez podpisu jest ważna.
-
Klient zwrócił mi uwagę iż na mojej fakturze powinien znajdowac się napis iż faktura jako dokument elektroniczny nie wymaga podpisu. Chciałbym potwierdzić iż faktury wysyłane mailem nie muszą mieć adnotacji "dokument elektroniczny nie wymaga podpisu"
Serdecznie dziękuję za odpowiedź
-
Witam, Mam pytanie dotyczące zgody na przesyłanie faktur drogą elektroniczną, czy może być informacja w regulaminie np. sklepu internetowego że "faktury są dostarczane drogą elektroniczną"? Dodam, że w regulaminie jest zapis "Każdorazowe zalogowanie się do serwisu oznacza akceptację regulaminu"
Czy powyższe zapisy wystarczą do tego aby wysłać fakturę PDF przez maila, czy z każdym klientem musimy mieć podpisaną zgodę jako oddzielny dokument?
Proszę o pomoc.
Zaloguj się, aby dodać komentarz.
Komentarze
Komentarze: 11