Czas na nowe API?
Udzielono odpowiedziWitam,
chciałbym rozpocząć nowy wątek o API, bo tu posucha, a potrzeby duże. Ostatnio intensywnie w naszej firmie ćwiczymy podłączenie do inFaktu poprzez API. Niestety cały czas napotykamy jakieś schody. W miarę możliwości pomagają nam ludzie z pomocy infaktu, ale też odczuwam, że nie ma jakoś chęci do rozwoju API lub wręcz jego poprawy. Na chwilę obecną mamy problemy z:
Logowanie do systemu przez API poprzez główne konto systemu.
Uważam, że to ogromny błąd, wręcz bym się pokusił, że to zagraża bezpieczeństwu systemu (praktycznie dajemy jakiemuś programiście główne hasło do systemu księgowego).Wystawienie faktury proforma.
Nie działa autonumeracja dla wystawienia proformy.
Brak automatycznej możliwości przekształcenia proformy w fakturę VAT z jednoczesnym automatycznym usunięciem prformy.
Gdy wystawiam fakturę VAT przez API, to w mailu wysyłanym do klienta nie jest podstawiana wartość dla makra {{numer_faktury}}
Po wysłaniu faktury przez API ze statusem zapłacona i opcją wysłania w PDF na maila, faktura jest wysyłana jednak w inFakcie zostaje status zapłacona. Gdy robię to przez interfejs www infaktu jest wszystko w porządku, czyli faktura po wysłaniu ma status wysłano.
Nie ma możliwości sprawdzenia statusu faktury z poziomu API. Nie mogę w ten sposób potwierdzić czy wysłano.
W wysyłanej fakturze jest niewidoczny obrazek dzięki któremu można potwierdzić czy klient odczytał maila. Szkoda, że nie ma możliwości sprawdzenia tego w inFakt, czyli następny status np. odebrano.
Na początek tyle, ale mam nadzieję, że wątek się rozwinie i będzie dla inFaktu początkiem dyskusji o nowej wersji API. Po roku czas już na wersję 3 :)
Pozdrawiam
Marek
-
Panie Marku,
Trudno jest odnieść się jednoznacznie do Pana wpisu. Staramy się dostarczać wysokiej jakości oprogramowanie i usługi. Nasze API to już kolejna wersja API (od nowa przygotowana wersja). Mamy na uwadze Pana opinie, ale w tym momencie trudno jest nam określić termin wdrożenia kolejnej wersji z uwzględnieniem Pana propozycji.
-
Panie Marku,
Dziękujemy za uwagi. Oto szczegółowe odniesienie się do każdego z punktów:
ad.1. Użytkownik z możliwością administracyjnymi (a taki musi zostać dodany jeśli chodzi o funkcjonalności API) mógłby wyrządzić takie same szkody, jak użytkownik - właściciel konta. Na ten moment naszym zdaniem nie jest to kluczowa funkcjonalność API i w najbliższym czasie (6 m-c) nie przewidujemy takiej funkcjonalności.
ad. 2 Nie działanie autonumeracji w proforma - sprawdzimy ten błąd i go poprawimy. Brak przekształcania proformę na FV - dodamy taką funkcjonalność, ale proforma nie będzie usuwana - tak samo działa to w aplikacji www.
ad.3 Brak numeru faktury w mailu - poprawimy ten błąd.
ad.4 Status zapłacono - jest ostatecznym statusem i jeśli faktura zostanie oznaczona jako zapłacona to nie ma możliwości zmiany statusu również w aplikacji www, chyba, ze faktura zostanie zedytowana, wiec działanie API jest poprawne. API ma docelowo = aplikacji www.
ad.5. Jest możliwość sprawdzania statusu faktury z poziomu API. Wykorzystywana taka funkcjonalność jest między innymi w aplikacjach mobilnych: iPhone/Android, które oparte są o API.
ad.6. Nie przewidujemy wprowadzenia funkcjonalności czy odebrano maila z fakturą w API/aplikacji www.
Zaloguj się, aby dodać komentarz.
Komentarze
Komentarze: 6