Wbrew temu, co wciąż sądzi większość przedsiębiorców - przeniesienie księgowości nie jest skomplikowane.
Pierwszym krokiem powinno być wypowiedzenie umowy w dotychczasowym biurze rachunkowym.
Kolejny krok to podpisanie umowy z inFakt. Księgowy dokona aktualizacji wpisu CEiDG a dokładniej informacji o podmiocie odpowiedzialnym za prowadzenie księgowości oraz o miejscu przechowywania dokumentacji.
Przedsiębiorca, który dotąd księgował się w innym biurze lub zatrudniał księgowego na etat, powinien przed zakończeniem współpracy odebrać wszystkie dokumenty. Dokumentację należy przekazać nowemu księgowemu.
Dokumenty, które będą potrzebne do kontynuowania księgowości:
• ostatnie strony KPiR wskazane przez księgowego,
• ostatnio złożoną deklarację VAT,
• ostatnio sporządzoną deklarację dotyczącą rozliczenia podatku dochodowego,
• ewidencja środków trwałych, ewidencja wyposażenia.
Każdy z tych dokumentów można przekazać w formie skanu lub zdjęcia.
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.