Brak przejrzystości w świadczonych usługach – moje doświadczenia z inFakt
Cześć wszystkim,
Jako nowy przedsiębiorca, szukałem usługi, która ułatwi mi prowadzenie księgowości mojego biznesu. Wybór padł na inFakt, ze względu na obietnice prostoty, przejrzystości i łatwości obsługi. Planowałem wystawiać jedną fakturę miesięcznie, więc potrzebowałem systemu, który umożliwi mi to w sposób prosty i efektywny.
Pomimo moich początkowych oczekiwań, moje doświadczenia z platformą okazały się mniej przejrzyste, niż bym sobie tego życzył. Zdecydowałem się podzielić moją historią, aby inni mogli być świadomi moich doświadczeń.
Na początku miałem dostęp do aplikacji, jednak po decyzji o skorzystaniu z usługi z księgowym i opłaceniu serwisu, napotkałem na szereg problemów:
-
Na stronie inFakt widnieje informacja o 30-dniowym dostępie do pełnej funkcjonalności platformy. W rzeczywistości, po wyborze usługi z księgowym, dostęp do konta zostaje ograniczony aż do momentu aktywacji usługi przez księgowego. To jest sprzeczne z informacjami, które znalazłem na stronie inFakt. Na przestrzeni tygodnia, nie byłem w stanie wykonać żadnych czynności w aplikacji.
-
Koszty usług były niejasne. Zareklamowano, że klienci Banku (którzy do tej pory nie byli klientami firmy inFakt) otrzymają rabat w wysokości 15% wartości netto abonamentu (max 30 zł netto miesięcznie). Jednakże, mimo to, została pobrana pełna opłata.
-
W przypadku płatności, wybrałem opcję płatności miesięcznej. 28 maja zapłaciłem za usługę, jednak mój dostęp wygaśnie 10 czerwca. To oznacza, że opłata za miesiąc to tak naprawdę opłata za niecałe 2 tygodnie.
Dołączam zrzuty ekranu strony inFaktu, które ilustrują powyższe punkty.
Chciałbym zrozumieć, dlaczego informacje, które otrzymuję teraz, są tak różne od tych, które znalazłem na stronie inFakt. Chciałbym również wiedzieć, jak mogę złożyć oficjalną skargę do Urzędu Ochrony Konsumenta, aby upewnić się, że moje prawa jako konsumenta są przestrzegane.
Czy ktoś z inFakt mógłby mi wyjaśnić te nieścisłości?
Pozdrawiam,
Krzysztof
-
Dzień dobry panie Krzysztofie,
informacja o 30-dniowym okresie testowym dotyczy programu do samodzielnej księgowości. W przypadku skorzystania z usług księgowej, to ona odpowiada za Pana księgowość, dlatego musi przygotować Pana konto tak, aby księgowanie przebiegało szybko i prawidłowo. Rozumiem, że informacja na naszej stronie mogła być dla Pana niejasna, za co serdecznie przepraszamy.
Odnośnie opłaty, to prawda, że Klienci Banku (którzy do tej pory nie byli klientami firmy inFakt) otrzymują rabat w wysokości 15% wartości netto abonamentu (max 30 zł netto/miesięcznie). Jeżeli tak się nie stało, uprzejmie proszę o kontakt z naszym wsparciem pod numerem 22 307 19 18, pod adresem info@infakt.pl bądź na chacie, wyjaśnimy to. Jednocześnie proszę mieć na uwadze, że wszystkie podawane na naszej stronie ceny to ceny netto, kwota brutto naliczana jest przy dokonywaniu płatności.
Opłata za usługę dokonywana jest z góry. Oznacza to, ze za księgowanie czerwca dokonuje Pan opłaty do 10 czerwca. Następnym termin płatności za lipiec będzie 10 lipca.
W związku z tym, że nie świadczymy usług na rzecz konsumentów, niestety kontakt z UOKiK może okazać się niepomocny. Zachęcam jednak do rozwiązania sprawy z naszym wsparciem, tak aby wyjaśnić wszelkie niedogodności i z zadowoleniem obu stron kontynuować współpracę.
Pozdrawiam -
Dziękuję Pani Paulo,
próbowałem od tygodnia dostać odpowiedzi na pytanie korzystając z Waszego wsparcia, ale nie dostałem treściwej odpowiedzi.
Skontaktowałem się z inFaktem 19 maja, 22 odesłałem podpisaną umowę i do 28 maja nie miałem dostępu do żadnej funkcjonalności na portalu. 28 maja po mojej interwencji dostałem link do zapłaty i wtedy od razu Jej dokonałem.
Dostęp do Waszych usług otrzymałem 28 maja więc wygląda na to, że za możliwość wystawienia faktury zapłaciłem 183,27 zł.Rozumiem, że jest lepiej wybrać pakiet bez księgowej i wtedy miałbym dostęp do możliwości wystawienia faktury od razu?
Brak jest takiej informacji na stronie i byłem pod wrażeniem, że dostanę możliwość uzywania platformy w wersji premium, a zawarcie umowy ze wsparciem w ksiegowosci bedzie dodatkowym uzupelnieniem i wsparciem. -
Panie Krzysztofie,
Opłaty dokonuje Pan za miesiąc księgowania, w którym również zawiera się wystawianie faktur. Księgowa w tej cenie zaksięguje Panu miesiąc - opłata nie przepada i nie idzie tylko na poczet dostępu do programu, ale również wynagrodzenia księgowej.
W przypadku programu do samodzielnej księgowości może Pan wystawiać faktury w dowolnym momencie, natomiast nie posiada Pan dedykowanej księgowej, która księguje Pana koszty i weryfikuje poprawność wprowadzonych dokumentów. Sytuacja, o której Pan pisze, była jednorazowa, jak już wcześniej pisałam księgowa musiała uzupełnić dane na Pana koncie. Ma Pan dostęp do funkcjonalności aplikacji w wersji premium.
Jeżeli ma Pan jeszcze jakieś pytania, uprzejmie proszę o wiadomość na adres info@infakt.pl, powołując się na naszą rozmowę. Może Pan również załączyć poprzednią korespondencję z naszym wsparciem.
Pozdrawiam
Zaloguj się, aby dodać komentarz.
Komentarze
Komentarze: 3