Księgowanie zwróconego towaru
Od początku prowadzenia działalności po raz pierwszy przytrafiła mi sie sytuacja że klient zwrócił towar. Klientem jest firma, więc została wystawiona faktura. Klient odesłał towar (w całości), fakturę oraz notatkę z informacja o przyczynie zwrotu. Moje pytanie jest jak poprawnie zaksięgować w KPiR to zdarzenie?
-
Witam serdecznie,
W przypadku zwrotu towaru należy wystawić fakturę korygującą. W tym celu należy wybrać fakturę pierwotną a następnie w kolumnie po prawej stronie wybrać "Wystaw korektę". W momencie otrzymania odbioru faktury korygującej od kontrahenta należy zaznaczyć na fakturze korygującej "Dostałem podpisany dokument".
Faktura korygująca powinna zostać ujęta w KPiR za okres, w którym została wystawiona faktura pierwotna. Jeśli sprzedaż została dokonana w okresie wcześniejszym będzie to implikowało koniecznością przepisania/przedrukowania KPiR.
Pozdrawiam,
Zaloguj się, aby dodać komentarz.
Komentarze
Komentarze: 1