Zaksięgowanie zakupu sprowadznego z USA.
Witam serdecznie,
Pragnę Państwa zapytać o to jak mam zaksięgować czytnik kupiony w sklepie Amazon.com i sprowadzony z USA, opodatkowany podatkiem VAT oraz cłem?
Od firmy Amazon otrzymałem następujące dane:
Items Ordered Price
1 of: Kindle Paperwhite, 6" High Resolution Display with Next-Gen Built-in Light,
Wi-Fi
Sold by: Amazon Export Sales, Inc.
Condition: New
$139.00
Shipping Address:
Lukasz Konarski
Poland
Shipping Speed:
AmazonGlobal Priority Shipping
Item(s) Subtotal: $139.00
Shipping & Handling: $20.98
Total before tax: $159.98
Sales Tax: $0.00
Import Fees Deposit $36.80
Total for This Shipment:$196.78
Pozdrawiam,
Łukasz
-
Witam serdecznie,
Zakupiony przez Pana czytnik można zaksięgować na podstawie otrzymanego od firmy Amazon dokumentu do podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Jeżeli jest Pan podatnikiem podatku VAT to w kolumnie 13 (pozostałe wydatki) należy wpisać wartość całkowitą przed doliczeniem podatku czyli kwotę: 159,98 (kwotę tę należy przeliczyć na złotówki po kursie z dnia poprzedzającego dzień poniesienia kosztu, czyli wystawienia rachunku przez Amazon). Natomiast w rejestrze zakupów należy ująć całą kwotę wraz z podatkiem VAT. Jeżeli nie jest Pan podatnikiem podatku VAT, w podatkowej książce przychodów i rozchodów należy zaksięgować całą kwotę wraz z podatkiem VAT.
Zaznaczyć jednak pragniemy, że kwestie związane z zaskięgowaniem zakupów dokonywanych na Amazonie budzą pewne wątpliwości. Zdarzają się bowiem sytuacje, w których organy podatkowe, kwestionują zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów wydatków na podstawie otrzymanego potwierdzenia zakupu. Podstawą kwestionowania takich kosztów jest to, że potwierdzenia otrzymane od serwisu Amazon nie spełniają wymogów przewidzianych przez to rozoporządzenie dla dowodu księgowego.
W dobie rozwoju technologicznego i globalizacji polskie prawo jest w dużej mierze przestarzałe i czasem trudno jest odnieść je realiów w jakich pracuje idący z duchem czasu przedsiębiorca.
W razie pytań proszę o kontakt.
Pozdrawiam
-
Dzień dobry,
Dokonując zakupu na firmę z krajów UE lub spoza UE powinien Pan posiadać dokument potwierdzający zakup, czyli fakturę wystawioną na dane Pana firmy.
Jeśli nie ma Pan pewności, czy otrzymany dokument jest prawidłowy, to w celu weryfikacji proszę o jego przesłanie na info@infakt.pl
Pozdrawiam
Zaloguj się, aby dodać komentarz.
Komentarze
Komentarze: 3