Pliki HAR i dziennik konsoli
Nasze wsparcie techniczne może czasami potrzebować dodatkowych informacji na temat zdarzeń sieciowych generowanych w przeglądarce, które nagrywane są w pliku HAR (archiwum HTTP). Oprócz pliku HAR przydatne jest dołączenie zapisu konsoli przeglądarki. Może się zdarzyć, że poprosimy o dołączenie do zgłoszenia pliku HAR i zapisu konsoli przeglądarki.
Plik HAR zawiera takie dane, jak zawartość plików cookie i strony, które zostały pobrane podczas nagrywania pliku. Osoba mająca dostęp do pliku HAR, może przeglądać dane przesłane podczas nagrywania pliku, które mogą obejmować dane osobowe lub inne dane wrażliwe. Z naszej strony dbamy o bezpieczeństwo plików - upewnij się, że po swojej stronie odpowiednio zabezpieczyłeś swoje pliki HAR.
Poniżej znajdziesz instrukcje dotyczące nagrywania pliku HAR i dzienników konsoli w najpopularniejszych przeglądarkach.
Chrome
Nagrywanie i pobieranie pliku HAR w przeglądarce Chrome:
1. Otwórz przeglądarkę Chrome i przejdź do strony, na której występuje problem.
2. Poszukaj przycisku ⋮ i wybierz opcję Więcej narzędzi > Narzędzia dla deweloperów.
3. Z panelu, który się pojawi, wybierz zakładkę Network. Podczas odtwarzania problemu należy pozostawić menu otwarte.
4. Poszukaj okrągłego przycisku nagrywania w lewym górnym rogu zakładki i upewnij się, że jest czerwony. Jeśli jest szary, kliknij przycisk raz, aby rozpocząć nagrywanie.
5. Jeśli tak nie jest, zaznacz pole Preserve log.
6. Odtwórz problem podczas rejestrowania żądań sieciowych.
7. Kliknij przycisk pobierania, Eksportuj HAR, aby pobrać i zapisać plik na swoim komputerze.
8. Prześlij plik do nas do dalszej analizy.
Pobieranie dzienników konsoli w przeglądarce Chrome
1. Otwórz menu główne przeglądarki Chrome.
2. Przejdź do opcji Więcej narzędzi > Narzędzia dla deweloperów.
3. Otwórz kartę Console i wykonaj zrzut ekranu wszystkich pojawiających się błędów.
Firefox
1. Otwórz przeglądarkę Firefox i przejdź do strony, na której występuje problem.
2. Otwórz Network Monitor (monitor sieci) Ctrl + Shift + E lub Cmd + Opt + E w Mac.
3. Odtwórz problem podczas rejestrowania żądań sieciowych.
4. Kliknij prawym przyciskiem myszy w dowolnym miejscu kolumny Plik i kliknij opcję Zapisz wszystko jako HTTP Archive.
5. Zapisz plik HAR w dogodnym miejscu.
6. Prześlij plik do nas do dalszej analizy.
Pobieranie dzienników konsoli w przeglądarce Firefox
1. W menu Narzędzia (Tools) wybierz opcję Twórca stron internetowych (Web Developer).
2. Dzienniki konsoli pojawią się w osobnym oknie.
3. Wykonaj zrzut ekranu wszystkich pojawiających się błędów.
Safari
1. Otwórz Safari i przejdź do menu Programowanie. Jeśli nie widzisz menu Programowanie, postępuj zgodnie z instrukcjami :
- Otwórz Ustawienia i przejdź do karty Zaawansowane.
- Wybierz opcję Pokaż funkcje dla deweloperów na pasku menu.
- Zamknij Ustawienia.
2. Wybierz opcję Pokaż Inspektora www.
3. Kliknij kartę Sieć. Podczas odtwarzania problemu należy ją pozostawić otwartą.
4. Odtwórz problem podczas rejestrowania żądań sieciowych.
5. Kliknij ikonę Eksportuj i zapisz plik HAR.
6. Prześlij plik do nas do dalszej analizy.
Pobieranie dzienników konsoli w przeglądarce Safari
1. Otwórz Ustawienia i przejdź do karty Zaawansowane.
2. Wybierz opcję Pokaż funkcje dla deweloperów na pasku menu.
3. Zamknij Ustawienia.
4. Na pasku menu wybierz Programowanie > Pokaż Inspektora www.
5. Wykonaj zrzut ekranu wszystkich pojawiających się błędów.
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.