wznowienie działalności

Udzielono odpowiedzi

Komentarze

Komentarze: 1

  • Avatar
    Magdalena Ziobrowska

    Witam serdecznie, 

    W związku ze wznowieniem działalności należy złożyć jedynie formularz CEIDG-1. Kopia zgłoszenia zostanie przekazana do ZUS, który w oparciu o tę informację sporządzi dokumenty ubezpieczeniowe: zgłoszenie płatnika składek (jeśli nastąpiło wyrejestrowanie płatnika w związku z wcześniejszym zawieszeniem działalności) oraz zgłoszenie do ubezpieczeń osoby prowadzącej działalność - zgodnie z podleganiem ubezpieczeniom wskazanym w ostatnim zgłoszeniu przed zawieszeniem działalności. 

    Zatem dokumenty zgłoszeniowe do ZUS powinna Pani złożyć tylko w przypadku, gdy w okresie zawieszenia działalności wystąpiły zmiany skutkujące zmianą zasad podlegania ubezpieczeniom lub kodu tytułu ubezpieczenia. Nie ma konieczności składania żadnych dodatkowych dokumentów. 

    Pozdrawiam

    0
    Czynności dotyczące komentarzy Łącze bezpośrednie

Zaloguj się, aby dodać komentarz.