Komentarze

Komentarze: 3

  • Oficjalny komentarz
    Avatar
    Magdalena Ziobrowska

    Witam serdecznie, 

    Zapraszamy do lektury artykułu z naszego bloga: Błędy paragon - w jaki sposób mogę go anulować?

    W  takim wypadku należy napisać oświadczenie, że w wyniku pomyłki została nabita kwota 999 zł zamiast 99,90 zł w związku z czym dokonano korekty w KPiR. Ponadto powinien Pan nabić na kasę właściwą kwotę 99,90 zł. Kopie obu paragonów (na kwotę 999 zł i 99,90 zł) należy dołączyć do oświadczenia. W KPiR należy ująć raport miesięczny z kasy fiskalnej. Drugim zapisem należy wprowadzić nieprawidłową kwotę z minusem.

    Przypominamy, że Dział Obsługi Klienta inFakt dostępny jest codziennie w godzinach 7-22.

    Pozdrawiam

  • Avatar
    krystyna1948

    Witam

    Popełniłam podobny błąd z tą różnicą ,że stało się to na przełomie miesiąca tzn naniosłam na kasę fiskalną 30.04.2013 kwotę 2600 zł zamiast 1100zł.Dotyczy to rachunku sprzedaży    .Do   KPiR

    naniosłam cały rachunek. Na kasie miałam wcześniej wprowadzoną zaliczkę1500zł po zakończeniu wykonania zamówienia wystawiłam w/w rachunek i na kasę powinnam wprowadzić różnicę czyli 1100 zł.wtedy całość zagrała by  z KPiR. Powinnam anulować  paragon z odpowiednim wyjaśnieniem i wprowadzić nowy paragon. Nie zrobiłam tego 30.04.2013  nie zauważyłam że popełniłam błąd. Jak się zorientowałam to już był maj. Jak mogę to naprawić i jakimi dokumentami. Proszę o pomoc .Pozdrawiam Krystyna Wysocka

  • Avatar
    Joanna Stanach

    Pani Krystyno, 

    Błędy powstałe na kasie fiskalnej w wyniku oczywistej pomyłki, czyli np. w sytuacji opisanej przez Panią, można skorygować wpisując transakcję do tzw. zeszytu korekt. W zeszycie powinny się znaleźć m.in. takie dane jak:  nazwa towaru/ usługi, nr korygowanego paragonu fiskalnego, wartość błędnie zaewidencjonowanej sprzedaży - wartość sprzedaży brutto i wartość podatku należnego.  Taką ewidencję należy również uzupełnić w opis przyczyny korekty ( można do tego celu sporządzić wewnętrzny protokół ) i  oryginał paragonu. W przypadku, kiedy paragon został przez Panią wydany klientowi, sposób dokonania korekty najlepiej skonsultować z własnym urzędem skarbowym. 

    Po skorygowaniu wartości sprzedaży wynikającej z kasy fiskalnej powinna Pani złożyć korektę deklaracji VAT ( jeśli została już złożona za okres, w którym korygowała Pani błędne wartości ). Ewentualną nadpłatę podatku urząd zwraca na rachunek bankowy, jednak może Pani również złożyć wniosek o przeksięgowanie nadpłaty na poczet przyszłych zobowiązań.

    Pozdrawiam 

Zaloguj się, aby dodać komentarz.