W przypadku posiadania składników majątku, które chcielibyśmy przekazać na cele firmowe trzeba sporządzić stosowne oświadczenie.
W lewym górnym rogu wpisać należy dane naszej firmy, a w prawym miejscowość i datę. Następnie zaznaczamy odpowiednią opcję (właściciel/współwłaściciel), uzupełniamy dane składnika majątku i datę, z którą zostaje przekazany na cele działalności gospodarczej.
Bardzo ważną z punktu widzenia księgowości kwestią jest ustalenie wartości początkowej i wpisanie jej na oświadczeniu. Jeżeli jesteśmy w posiadaniu dokumentu potwierdzającego zakup majątku to można przepisać kwotę, która na nim widnieje. W przeciwnym wypadku ustalamy wartość rynkową (szukamy ofert sprzedaży podobnych przedmiotów biorąc pod uwagę aktualny stan techniczny na ostatni dzień grudnia roku poprzedniego).
Dlaczego opłaca się wprowadzić do firmy stary samochód?
Wartość początkowa stanowi podstawę, od której naliczane będą odpisy amortyzacyjne.
Wypełniony i podpisany dokument przechowujemy w dokumentacji księgowej.
Wzór oświadczenia o przekazaniu prywatnych przedmiotów na cele działalności gospodarczej do pobrania w załączniku.
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.