Ewidencja sprzedaży bezrachunkowej prowadzona jest przez przedsiębiorców, którzy dokonują sprzedaży na rzecz osób fizycznych lub rolników ryczałtowych i korzystają ze zwolnienia z kasy fiskalnej.
Instrukcja wypełnienia.
W prawym górnym rogu należy uzupełnić dane firmy.
Obowiązkowo należy wpisać również miesiąc, rok, numer strony. Ewidencja powinna zostać zbroszurowana.
Ewidencję należy wypełnić wpisując:
- numer porządkowy wpisu,
- datę,
- stawkę VAT,
- kwotę przychodu nieudokumentowanego fakturami czy rachunkami,
- uwagi.
Na dole tabelki znajduje się również podsumowanie:
- suma kolumny,
- suma z przeniesienia,
- razem.
Ewidencja sprzedaży powinna znajdować się w miejscu, w którym prowadzona jest sprzedaż. Na koniec każdego dnia niezbędne jest podsumowanie przychodów i wprowadzenie ich do PKPiR. Najpóźniej należy to zrobić do 20. dnia kolejnego miesiąca za miesiąc poprzedni.
Wzór ewidencji sprzedaży bezrachunkowej w załączniku.
Ewidencję sprzedaży bezrachunkowej w aplikacji inFakt wprowadzamy z poziomu zakładki "Przychody", a następnie poprzez wybranie z rozwijalnego menu dokumentu: "Faktura Wewnętrzna" (w przypadku czynnych podatników VAT), albo "Utarg dzienny" (w przypadku podatników zwolnionych VAT).
Poniżej znajdują się szczegółowe instrukcje jak wprowadzić fakturę wewnętrzną i utarg dzienny do aplikacji:
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.