Ewidencja sprzedaży bezrachunkowej jest prowadzona przez przedsiębiorców, którzy dokonują sprzedaży na rzecz osób fizycznych lub rolników ryczałtowych i korzystają ze zwolnienia z kasy fiskalnej.
Instrukcja wypełnienia:
1. W prawym górnym rogu uzupełnij dane swojej firmy.
2. Obowiązkowo wpisz miesiąc, rok oraz numer strony. Ewidencja powinna być zbroszurowana.
3. Wypełnij ewidencję, wpisując:
- numer porządkowy wpisu,
- datę,
- stawkę VAT,
- kwotę przychodu nieudokumentowanego fakturami lub rachunkami,
- uwagi.
4. Na dole tabelki znajdziesz podsumowanie:
- suma kolumny,
- suma z przeniesienia,
- razem.
Ewidencja sprzedaży powinna znajdować się w miejscu, w którym prowadzisz sprzedaż. Na koniec każdego dnia musisz podsumować przychody i wprowadzić je do PKPiR. Najpóźniej zrób to do 20. dnia kolejnego miesiąca za poprzedni miesiąc.
Ewidencję sprzedaży bezrachunkowej w aplikacji inFakt wprowadzasz z poziomu zakładki "Przychody", a następnie wybierasz z rozwijalnego menu dokument:
- "Faktura Wewnętrzna" (jeśli jesteś czynnym podatnikiem VAT) lub
- "Utarg dzienny" (jeśli jesteś podatnikiem zwolnionym z VAT).
Poniżej znajdziesz szczegółowe instrukcje, jak dodać fakturę wewnętrzną i utarg dzienny do aplikacji:
Wzór ewidencji sprzedaży bezrachunkowej znajduje się w załączniku.
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.