Wysyłka deklaracji
Wysyłka DRA za miesiąc, w którym przyznane zostały nam wakacje składkowe niewiele różni się od wysyłki standardowego DRA: https://pomoc.infakt.pl/hc/pl/articles/22108588237074-Jak-wys%C5%82a%C4%87-ZUS-DRA-przez-PUE-ZUS.
Po zaimportowaniu pliku KEDU pobranego z aplikacji InFaktu na swoje konto w PUE ZUS, na liście dokumentów pojawi się plik ZUS ZIPA. Zaznacz ten plik, a następnie na dole ekranu wybierz opcję „Dalej”. Na kolejnym ekranie wyświetlą się trzy pliki: ZUS DRA, ZUS RCA oraz ZUS ZIPA. Spośród nich wybierz plik ZUS DRA i kliknij „Edytuj”. Nie wprowadzaj żadnych zmian w pliku – zapisz dokument. Tak samo postąp z plikiem RCA.
W następnym kroku przejdź do sekcji „Dokumenty robocze”, którą znajdziesz po lewej stronie ekranu.
W tej sekcji zaznacz plik ZUS ZIPA i na dole strony wybierz opcję „Usuń”. Następnie po prawej stronie zaznacz plik ZUS DRA i ZUS RCA (razem). Na dole strony wybierz opcję „Weryfikuj”, aby sprawdzić poprawność dokumentu. Na sam koniec wybierz "Zatwierdź" dokument.
Jeśli pliki zostały zweryfikowany poprawnie, przejdź do sekcji „Dokumenty zatwierdzone” po stronie ekranu. Tam zaznacz pliki wybierz opcję „Wyślij”.
W pobranym z aplikacji pliku jest tylko jedno RCA - czy powinienem składać drugi dokument samodzielnie?
W systemie tworzą się dwie deklaracje: DRA i RCA i jest to kompletny zestaw deklaracji. RCA wygenerowane w InFakt zawiera dwie deklaracje złączone w jeden plik i tym samym dwa kody ubezpieczenia - standardowy i "wakacyjny". Aby zweryfikować zawartość RCA z poziomu PUE skorzystaj z opcji "drukuj".
Składam DRA samodzielnie prze PUE
Jeśli DRA składasz samodzielnie przez PUE ZUS sprawdź naszą instrukcję:
W mojej deklaracji są błędy - co robić?
1. Brak kompletu rozliczeniowego
Zweryfikuj w aplikacji czy po wprowadzeniu wakacji składkowych nie utworzyła się korekta. Jeśli tak - możesz ją usunąć przechodząc do korekty DRA korzystając z opcji "usuń" z prawego menu. Następnie deklaracja za dany miesiąc wróci do statusu szkic. Wprowadź ponownie wakacje i pobierz nowy plik XML.
Drugą opcją jest edycja dokumentu w PUE ZUS i zmiana identyfikatora deklaracji z 02 na 01.
2. Błędna podstawa na ubezpieczenie chorobowe
Zweryfikuj w PUE ZUS czy jesteś zarejestrowany do dobrowolnego ubezpieczenia chorobowego i następnie czy ta sama informacja widnieje w ustawieniach aplikacji -> https://pomoc.infakt.pl/hc/pl/articles/115000099684-Op%C5%82acanie-dobrowolnej-sk%C5%82adki-chorobowej
3. Błędne kwoty składek
Błąd ten pojawia się przy próbie weryfikacji samego pliku DRA. Upewnij się, że przed wybraniem tej opcji na liście dokumentów roboczych zaznaczone są oba pliki - DRA oraz RCA.
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.