Jeśli korzystasz z Małego ZUS Plus, raz w roku jesteś zobowiązany do złożenia dodatkowej deklaracji ZUS DRA cz. II:
- za pierwszy miesiąc korzystania z ulgi,
- za styczeń każdego kolejnego roku, jeśli nadal kontynuujesz korzystanie z ulgi.
Deklaracja ta służy do wykazania podstawy wymiaru składek obowiązującej od stycznia do grudnia danego roku.
Jak złożyć DRA cz.II?
Po zalogowaniu się do PUE ZUS, przejdź do zakładki ePłatnik, a następnie po prawej stronie wybierz"Dodaj dokument" → DRA cz.II -> "Przejdź do kreatora".
1. Zweryfikuj swoje dane i kliknij "Dalej".
2. Wybierz nowy komplet rozliczeniowy.
3. Zaznacz opcje:
- "Płatnik opłaca składki wyłącznie za siebie",
- "Deklaracja przychodu, dochodu i podstawy wymiaru".
Pozostałe dane pozostaw bez zmian i przejdź dalej.
4. Wprowadź dane dotyczące przychodu i dochodu. Jeśli rozliczasz się ryczałtem, wpisz tylko kwotę przychodu i kliknij "Oblicz".
5. Wprowadź liczbę dni prowadzenia działalności (liczba dni jest wskazana na samym dole okna) i kliknij "Oblicz" przy polu "Kwota podstawy wymiaru składek". System wyliczy podstawę, którą następnie wprowadzisz w aplikacji InFakt zgodnie z instrukcją.
6. W następnym oknie zaznacz opcję "Podstawy minimalne "– system przeniesie podstawę wyliczoną w poprzednim kroku.
7. Wprowadź dane > link < do wyliczenia składki zdrowotnej. Oblicz i zapisz zmiany.
8. Wylicz, zweryfikuj i wyślij dokumenty. ZUS DRA cz. II wysyłamy razem z deklaracją ZUS DRA.
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.