W momencie kiedy pomylimy się w oznaczeniu symbolu GTU na fakturze mamy dwa wyjścia:
- Poprawiamy fakturę i kod GTU na niej - tylko jeśli korekta następuje przed złożeniem pierwotnego pliku JPK, który zawiera błąd,
- Pozostawiamy błędny zapis i dodajemy dwa kolejne, tj.: pierwszy stornujący, o identycznych danych (w tym błędnych oznaczeniach GTU) i odwrotnym znaku przy danych kwotowych oraz drugi, który zawiera prawidłowe zapisy, w tym oznaczenia GTU. W praktyce wygląda to tak, że należy wystawić nową fakturę z takim samym numerem jak uprzednio natomiast z kwotami "na minus" oraz błędnym kodem GTU, a także kolejną fakturę również z takim samym numerem faktury jak poprzednio, ale już z poprawnym kodem GTU i prawidłowymi kwotami.
GTU nie występuje na wydruku faktury, więc zmiany, które wprowadzamy nie rodzą obowiązku przekazania nowej faktury kontrahentowi.
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.