1. Klienci inFaktu
2. Klienci Banku Santander
1. Klienci inFaktu:
Kolejnym krokiem jest wprowadzenie nazw: dla obecnego oraz nowego profilu. Zwróć szczególną uwagę na wpisanie prawidłowego opisu, ponieważ na chwilę obecną edycja nie jest możliwa.
Po poprawnym oznaczeniu należy zaakceptować wszystkie zgody oraz wybrać Utwórz nowy profil.
Na poniższym widoku przedstawiamy sposób zmiany z podatnika zwolnionego z VAT na czynnego podatnika VAT (tzw. VATowca):
Nastąpi wówczas automatyczne przekierowanie do listy aktualnie dostępnych profili na koncie.
W tej części przejdź do nowego profilu wybierając przy nim Przełącz na ten profil.
W kolejnym kroku następuje kopiowanie danych pomiędzy profilami. Przeniesione zostaną: dane firmy, produkty, klienci oraz sprzedawcy. Wystarczy wybrać odpowiedni profil i opcję Skopiuj dane z wybranego profilu. W przypadku klientów Ogólnopolskiego Biura Rachunkowego kluczowym jest zaznaczenie dodatkowej opcji: "Nowy profil został stworzony ze względu na zmianę sposobu rozliczenia VAT". Dzięki temu automatycznie zostanie również przeniesiony pakiet (umowa).
Po zakończeniu rejestracji przełącz się na swój nowy profil i uzupełnij w nim ustawienia dotyczące księgowości. Dane księgowe możesz uzupełnić w zakładce Ustawienia > z prawej strony Uzupełnij brakujące dane.
Jeśli korzystasz z usługi Ogólnopolskiego Biura Rachunkowego, księgowa/y może zająć się tym za Ciebie. W takiej sytuacji wystarczy poinformować o utworzeniu nowego profilu.
2. Klienci Banku Santander:
Klienci Banku Santander nie mogą utworzyć dodatkowego profilu, dlatego musisz rozłączyć swoje obecne konto z bankiem i utworzyć nowe.
Aby rozłączyć aktualne konto (zdezintegrować je z bankiem), postępuj zgodnie z instrukcjami tutaj: https://pomoc.infakt.pl/hc/pl/articles/360004082819-Jak-zdezintegrowa%C4%87-swoje-konto-z-kontem-Santander-Bank-
Po wykonaniu dezintegracji poinformuj swojego księgowego o rozłączeniu konta z bankiem i podaj nowy adres e-mail, na który ma zostać przeniesiony abonament. Księgowy zajmie się również przeniesieniem danych księgowych na nowe konto.
Gdy wszystkie dane księgowe i abonament zostaną przeniesione, połącz ponownie konto z bankiem. Zaloguj się do swojego banku, przejdź do Ustawienia -> eKsięgowość, gdzie powinno automatycznie pojawić się nowe konto do połączenia.
Po połączeniu konta z bankiem poinformuj księgowego, abyśmy mogli uruchomić w profilu zniżkę dla klientów Banku Santander.
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.