1. Klienci inFaktu
2. Klienci Banku Santander
1. Klienci inFaktu:
W tego typu sytuacji należy utworzyć na swoim koncie dodatkowy profil, na którym będą prowadzone rozliczenia dla nowego statusu w zakresie VAT.
W tym celu, po zalogowaniu się do programu, proszę przejść do zakładki Ustawienia (symbol koła zębatego w prawym górnym rogu ekranu) i z prawego menu wybrać Konto inFakt. Na samym dole, po lewej stronie dostępna jest sekcja Twoje profile, w której widoczny będzie aktualny profil.
W tej części należy wybrać opcję Utwórz nowy profil.
Kolejnym krokiem jest wprowadzenie nazw: dla obecnego oraz nowego profilu. Proszę zwrócić szczególną uwagę na wpisanie prawidłowego opisu, ponieważ na chwilę obecną edycja nie jest możliwa.
Po poprawnym oznaczeniu należy zaakceptować wszystkie zgody oraz wybrać Utwórz nowy profil.
Na poniższym widoku przedstawiamy sposób zmiany z podatnika zwolnionego z VAT na czynnego podatnika VAT (tzw. VATowca):
Nastąpi wówczas automatyczne przekierowanie do listy aktualnie dostępnych profili na koncie.
W tej części proszę przejść do nowego profilu wybierając przy nim Przełącz na ten profil.
W kolejnym kroku następuje kopiowanie danych pomiędzy profilami. Przeniesione zostaną: dane firmy, produkty, klienci oraz sprzedawcy. Wystarczy wybrać odpowiedni profil i opcję Skopiuj dane z wybranego profilu. W przypadku klientów Ogólnopolskiego Biura Rachunkowego kluczowym jest zaznaczenie dodatkowej opcji: "Nowy profil został stworzony ze względu na zmianę sposobu rozliczenia VAT". Dzięki temu automatycznie zostanie również przeniesiony pakiet (umowa).
Po zakończeniu rejestracji należy przełączyć się na swój nowy profil i uzupełnić w nim ustawienia dotyczące księgowości (dane księgowe uzupełniamy w zakładce Ustawienia > z prawej strony Uzupełnij brakujące dane). W ramach usługi Ogólnopolskiego Biura Rachunkowego taką możliwość ma księgowa/y. W tej sytuacji należy jedynie poinformować dedykowaną osobę o utworzeniu nowego profilu.
2. Klienci Banku Santander:
Klienci Banku Santander nie mają możliwości utworzenia dodatkowego profilu, dlatego konieczne jest rozłączenie aktualnego konta od banku oraz utworzenie i połączenie nowego konta.
W celu rozłączenia aktualnego konta (wykonania dezintegracji) należy postępować według instrukcji: https://pomoc.infakt.pl/hc/pl/articles/360004082819-Jak-zdezintegrowa%C4%87-swoje-konto-z-kontem-Santander-Bank-
Po wykonaniu dezintegracji należy poinformować przypisanego księgowego o rozłączeniu konta z bankiem i przekazać nowy adres mailowy, na który księgowy utworzy nowe konto oraz zgłosi prośbę o przeniesienie abonamentu. Księgowy również zajmuje się przeniesieniem danych księgowych na nowe konto.
Po przeniesieniu wszystkich danych księgowych na nowe konto i abonamentu pozostaje ponowne połączenie konta z bankiem. W tym celu należy zalogować się do banku i następnie wejść w Ustawienia -> eKsięgowość - powinno podstawić się tutaj nowe konto do połączenia.
Po połączeniu konta z bankiem należy poinformować księgowego, aby została włączona zniżka dla klientów banku Santander.
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.