Podczas edytowania faktury w aplikacji InFakt, jeśli zmiany wpływają na rejestry sprzedaży i zakupu, a plik JPK VAT nie jest w statusie „szkic”, aplikacja automatycznie generuje korektę JPK VAT.
Wygenerowaną korektę wysyłamy zgodnie z instrukcjami:
- https://pomoc.infakt.pl/hc/pl/articles/115001918510-Jak-wys%C5%82a%C4%87-JPK-VAT-z-poziomu-aplikacji-inFakt-podpisuj%C4%85c-plik-poprzez-ePUAP
- https://pomoc.infakt.pl/hc/pl/articles/360000258110-Jak-wys%C5%82a%C4%87-JPK-VAT-z-poziomu-aplikacji-inFakt-podpisuj%C4%85c-plik-kwot%C4%85-przychodu
Jeśli korekta JPK VAT nie została automatycznie wygenerowana w aplikacji InFakt, należy przesłać plik JPK VAT poprzez formularz dostępny pod adresem: e-mikrofirma.mf.gov.pl/jpk-form/read-file.
Po dodaniu pobranego pliku JPK z InFakt, wybieramy opcję „Edytuj”, aby wprowadzić odpowiednie zmiany. Rozpoczynamy od wyboru formularza:
- JPK_V7M - jeśli podatnik rozlicza się miesięcznie
- JPK_V7K - jeśli podatnik rozlicza się kwartalnie
W pierwszej części wybieramy odpowiedni urząd oraz okres, którego dotyczy rozliczenie.
Kolejno weryfikujemy wprowadzone dane firmy - imię i nazwisko, NIP, data urodzenia, dane kontaktowe i przechodzimy dalej.
Kolejne dwie części JPK dotyczą rejestrów sprzedaży oraz zakupu. Tu możemy korygować m.in dane kontrahenta (adres, NIP) czy też numery dokumentów.
Ostatnią częścią jest część deklaracyjna. W tym miejscu mamy możliwość korekty rozliczenia podatku naliczonego oraz należnego czy też wartości do przeniesienia.
W dalszej części deklaracji możemy zostać poproszeni o uzupełnienie kwoty w pozycji "nadwyżka podatku naliczonego nad należnym". Dane te możemy sprawdzić w aplikacji InFakt (księgowość -> JPK) po przejściu do poprzedniego miesiąca.
Na końcu procesu po zaakceptowaniu oświadczenia będzie możliwość wysyłki skorygowanego pliku.
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.