Przedsiębiorcy rozliczającemu w swojej działalności koszty zdarza się otrzymywać dokument zwany fakturą korygującą związaną z danym zakupem. Fakturę taką podatnik otrzymuje w związku, np. ze zwrotem towarów, udzielonym rabatem, błędem lub omyłką w cenie i wartości zakupionych produktów, itp.
W aplikacji inFakt otrzymaną fakturę korygującą należy zaksięgować w następujący sposób. Na początku przechodzimy do sekcji Koszty -> Dodaj koszt, a następnie wybrać odpowiednią kategorię kosztu.
Następnie w pozycji "Rodzaj dokumentu" wybieramy "Faktura korygująca" oraz podajmy nr faktury korygującej oraz nr faktury korygowanej, czyli tej, która jest korygowana i uzupełniamy pozostałe dane.
W przypadku księgowania faktury korygującej wprowadzamy wartość odpowiednio ze znakiem plus lub minus w zależności od tego, czy jest to korekta zwiększająca, czy też zmniejszająca.
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.