Aby wystawić dowód wewnętrzny kosztowy należy przejść do zakładki Koszty -> Utwórz koszt, a następnie wybrać odpowiednią kategorię kosztu. W pozycji "Dokument" należy wybrać "Dowód wewnętrzny".
Następnie pojawi się nam widok dowodu wewnętrznego kosztowego z automatycznie przypisanym kolejnym numerem. Uzupełniamy kolejno datę, opis kosztu, cenę i ilość.
Często podstawą do sporządzenia dowodów wewnętrznych są inne dokumenty, takie jak wyciąg bankowy, bilet parkingowy czy polisa. Ważne, aby dokument potwierdzające dany wydatek były przechowywany w dokumentacji księgowej razem ze sporządzonym przez nas dowodem wewnętrznym.
Trzeba mieć na uwadze, że każdy wystawiony w aplikacji dowód wewnętrzny musi być opatrzony podpisami osób, które bezpośrednio dokonywały wydatków, oraz podpisem przedsiębiorcy. Jeżeli wydatku dokonała osoba, która prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą, wówczas wystarczający będzie oczywiście jeden podpis.
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.