Jedną ze zmian wprowadzonych w Polskim Ładzie jest konieczność comiesięcznego wysyłania deklaracji ZUS DRA do ZUS. Do tej pory obowiązek ten spoczywał tylko na przedsiębiorcach zatrudniających przynajmniej jednego pracownika, natomiast teraz dotyczy wszystkich.
inFakt przygotuje deklarację DRA automatycznie na koniec miesiąca. W celu złożenia dokumentu w ZUS, konieczne jest ręczne dodanie jej przez portal PUE ZUS. Poniżej opisujemy jak przejść przez proces.
Kto może skorzystać z funkcji ręcznego dodawania deklaracji DRA?
Funkcjonalność ręcznego eksportu danych będzie dostępna dla osób rozliczających się na zasadach ogólnych, podatkiem liniowym lub na ryczałcie, z wyłączeniem sytuacji, w których podstawa składek uległa zmianie na skutek:
- wprowadzenia zwolnienia lekarskiego,
- ręcznej zmiany wysokości stawek w aplikacji inFakt.
Funkcjonalność nie będzie dostępna dla osób, które zrezygnowały z rozliczania składek ZUS w inFakt, bądź korzystają z usług Ogólnopolskiego Biura Rachunkowego.
Instrukcja przesyłania dokumentów
1. Zaloguj się do inFaktu i wejdź na sekcję “Składki ZUS”.
2. Przejdź do detalu aktualnego miesiąca.
3. Pobierz deklarację DRA i zapisz plik na dysku komputera.
Pobraną deklarację DRA można wgrać do PUE ZUS z poziomu Dokumentów oraz ePłatnika.
Jeśli nie widzisz w swoim ZUS PUE opcji ePłatnik - sprawdź instrukcję aktywacji tutaj - https://www.zus.pl/portal/pomoc/index.html?aktywacja_p3atnika.html
Instrukcję dodawania za pośrednictwem ePłatnika możesz znaleźć tutaj: https://pomoc.infakt.pl/hc/pl/articles/22108588237074-Jak-wys%C5%82a%C4%87-ZUS-DRA-przez-PUE-ZUS
Komentarze
Komentarze: 1
Dzień dobry,
mam pytanie, czemu po kliknięciu w "Pobierz ZUS DRA" nic się nie dzieje? Nie pobiera się dokument, nawet nie wyskakuje żaden komunikat u dołu przeglądarki, że coś się dzieje. Będę wdzięczny za pomoc.
Zaloguj się, aby dodać komentarz.